Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ook op Twitter slaat Oranjegekte toe

06-07-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
icons-sociale_media_360x210_edited-1_02.jpg
Ook op berichtensite Twitter heeft de Oranjegekte woensdag toegeslagen. Op diverse manieren kunnen twitteraars aangeven dat ze het Nederlands elftal steunen tijdens de finale van het WK voetbal.
Zij kunnen bijvoorbeeld in hun profiel met een Nederlands vlaggetje of een oranje vierkantje om hun foto aangeven dat ze ,,vierkant achter Oranje te staan''. Het vlaggetje was woensdag rond het middaguur al door meer dan tienduizend twitteraars aan hun profiel toegevoegd. Ongeveer duizend twitteraars hadden zich rond die tijd al van het oranje vierkantje bediend. Dat meldde woensdag een zegsman van Twittercounter, het bedrijf dat statistieken van het medium bijhoudt. Op vriendennetwerksite Hyves was met duidelijke pieken en dalen in het bezoek het verloop van de wedstrijd dinsdagavond te zien. Direct na het eerste doelpunt ging het bezoek aan de site drastisch omlaag van 9500 pageviews per seconde naar 5800 per seconde. ,,Normaal is zo'n daling alleen te zien, als er een stroomstoring is in ons serverpark'', aldus een woordvoerder van Hyves. In de rust en na afloop van de wedstrijd steeg het websitebezoek flink. Meer dan 100.000 mensen plaatsten in het uur na de wedstrijd een 'wie/wat/waar-bericht', een record. In deze berichten kunnen de gebruikers aangeven wat hun bezighoudt. Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor