Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Pakketbezorger gemist? PostNL stopt met 'niet thuis'-briefjes in de brievenbus

08-04-2022
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
23624 keer bekeken
  •  
postnl_nietthuis_20220408

PostNL stopt vanaf 1 juli 2022 met het achterlaten van de zogenaamde 'niet thuis'-briefjes in de brievenbus. Momenteel krijgen klanten zo'n briefje als een pakket niet kon worden afgeleverd. Voortaan gaat PostNL mensen informeren via e-mail of via de eigen PostNL-app. Volgens PostNL scheelt dat zeker 70.000 kilo papier op jaarbasis.

Je kent het wel: je hebt iets besteld, maar je loopt de bezorger nét mis op het moment dat jouw pakket bezorgd moest worden.

In dat geval vind je meestal een briefje van PostNL in de bus met instructies of aanwijzingen. Jouw pakket is bijvoorbeeld afgegeven bij de buren, er vindt op een ander moment een tweede bezorgpoging plaats, je kunt je pakket afhalen bij een afhaalpunt óf je kunt zelf een nieuwe afspraak plannen.

Informatie per e-mail of via de PostNL-app

Maar aan deze briefjes komt per 1 juli 2022 een einde. Vanaf dat moment krijg je alleen nog informatie over je niet-bezorgde pakket via e-mail óf via de eigen PostNL-app.

Volgens PostNL staan bezorgers in 9 procent van alle gevallen voor een dichte deur op het moment dat er een pakket moet worden bezorgd. Door het 'niet thuis'-briefje af te schaffen, verwacht PostNL niet alleen papier, maar ook tijd te besparen.

Daarnaast denkt PostNL dat mensen liever geïnformeerd worden via de mail of de app, aangezien deze informatie een stuk actueler is.

Bron: ANP

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor