Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Pakketje de volgende dag bezorgd? PostNL hoopt dat klanten vaker alternatief kiezen

17-09-2025
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
2548 keer bekeken
  •  
Pakketjes 1127

PostNL wil mensen die online shoppen stimuleren om pakketjes niet altijd de volgende te laten bezorgen. Om dat streven te halen, komen in het land meer pakketautomaten waar pakketjes afgeleverd kunnen worden op het gewenste moment.

"Samen met toonaangevende webshops werkt PostNL aan een verschuiving van next day als standaard naar best day bezorging als slimmer alternatief", staat in een persverklaring.

“Breder bezorgvenster”

PostNL blijft pakketten de volgende dag bezorgen, maar wil de keuze voor best day stimuleren. Dit jaar starten pilots waarbij de consumenten extra keuzes krijgen voor een “breder bezorgvenster” om zo beter aan te sluiten op hun persoonlijke voorkeuren.

Het postbedrijf gaat meer dan 600 nieuwe locaties met pakketautomaten openen. Eind 2028 zijn er zo in totaal 3600 automaten beschikbaar in Nederland. Hierdoor moet het makkelijker worden voor consumenten om een gewenste bezorgdag te selecteren. Zo kunnen webwinkels en PostNL het grote volume aan pakketjes dat bezorgd moet worden “slimmer spreiden” en het netwerk "duurzamer en effectiever" benutten, aldus het bedrijf.

Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor