Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Papieren krant verleden tijd voor millennials en generatie Z

18-01-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
267 keer bekeken
  •  
krant 930x520
De papieren krant is voor millennials en generatie Z verleden tijd. Dat blijkt uit onderzoek naar mediavoorkeuren van Nederlandse millennials van MediaTest en online uitgever Wayne Parker. Slechts 1 tot 2 procent slaat nog een papieren krant open.

Opleidingsniveau

Opleidingsniveau blijkt een belangrijke voorspeller voor nieuwsgebruik. Driekwart van de laagopgeleide jongeren haalt zijn of haar nieuws via sociale media, tegenover 43 procent van de hoogopgeleide jongeren. De hoogopgeleide jongeren lezen regelmatig een online of digitale krant (44 procent), iets wat de laagopgeleide jongeren nauwelijks doen (11 procent).

Lineaire televisie

Opvallend is dat lineair tv-kijken nog niet is uitgestorven onder jongeren. Nog altijd besteden 26 procent van Gen Z en 32 procent van de millennials hun totale tv-kijktijd aan lineaire tv. Demand-televisie zoals Netflix blijft echter het populairst. (Gen Z: 45 procent; millennials: 42 procent). SCP

Meer over:

krant, millennials
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor