Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Parfums: aanbiedingen met een luchtje

06-05-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
52 keer bekeken
  •  
Consumentenbond2_04.jpg
Kortingen op parfumprijzen blijken vaak uit de lucht gegrepen. Dit blijkt uit een woensdag verschenen onderzoek van de Consumentenbond.
Onderzoek
De bond deed vlak voor Moederdag onderzoek naar 1436 prijzen van 175 geurtjes bij 13 winkels. Daaruit blijkt dat winkelketens nogal eens de prijs verhogen waarover ze korting geven.
Doorgestreepte prijs
,,Zo spiegelen ICI Paris XL en Douglas bijvoorbeeld geregeld een korting voor van 20 of 25 procent op alle geuren, maar de 'normale' doorgestreepte prijs is voor de aanbieding nooit gehanteerd'', aldus de bond. ,,Als men uitgaat van de prijs die wél voor de aanbieding is gerekend, daalt het kortingspercentage in veel gevallen tot bijna de helft.''
'Adviesprijs verhoogd tijdens actie'
ICI Paris XL verhoogde volgens de Consumentenbond tijdens een actie van een aantal geuren zelfs de adviesprijs waarover de korting berekend wordt. ,,Daardoor blijft van de beloofde 20 procent korting maar 8 of 9 procent daadwerkelijk voordeel over.''
Vergelijken loont
Ook zijn er flinke prijsverschillen tussen de winkelketens. ,,Consumenten die hun moeder op Moederdag willen verrassen met parfum, kunnen tot 40 procent besparen als ze goed prijzen vergelijken'', stelt de bond. ANP

Meer over:

lucht, diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor