Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Patiënt vraagt weinig aan arts via mail'

01-08-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
186 keer bekeken
  •  
email930x520
Steeds meer huisartsen en medisch specialisten bieden de mogelijkheid om medische vragen te stellen via de mail of website, maar bijna niemand maakt er gebruik van. Dat concludeert onderzoeksinstituut NIVEL in een dinsdag verschenen onderzoek.
Persoonlijk contact weegt zwaar
Een gebrek aan persoonlijk contact zien ondervraagde patiënten als voornaamste bezwaar van 'e-consults'. Daarbij zijn er minder mogelijkheden om door te vragen.
Digitaal wel positief ervaren
Opvallend is dat mensen die het digitale raadplegen zelf hebben uitgeprobeerd positiever zijn dan mensen die er geen ervaring mee hebben.
De meerwaarde van e-consults zit hem volgens de ondervraagden er vooral in dat het gedaan kan worden als het uitkomt. Ook is er meer tijd om na te denken over de vraag. De resultaten van het onderzoek zijn gebaseerd op een databestand van ruim zeshonderd Nederlanders. ANP/NIVEL
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor