Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Politie voert campagne tegen babbeltrucs

14-02-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
colportage-verkoper.jpg
De politie start maandag een landelijke campagne om mensen weerbaarder te maken tegen babbeltrucs. Onder het motto 'Laat niemand binnen, wat ze ook verzinnen' gaat de politie meer informeren over de kwetsbare positie van ouderen en wat er te doen is tegen babbeltrucs.
Ouderen vaak doelwit
Bij babbeltrucs, waarmee types met duistere bedoelingen zich bijvoorbeeld naar binnen praten bij mensen om daar dingen te stelen, zijn meestal ouderen het doelwit. Die schamen zich er achteraf vaak voor, waardoor niet alle slachtoffers aangifte doen.
Folders, posters, media
De politie noemt het heel belangrijk dat ouderen en hun omgeving worden voorgelicht om te voorkomen dat ze erin trappen. Ze gaat daarvoor social media inzetten en wijkagenten gaan informatiepakketten uitdelen. Ook komen er folders en posters en zal er aandacht voor zijn op radio en tv en in kranten.
Voordeur
Volgens de politie draait het allemaal om de voordeur. Wordt er gebeld, dan moet de bewoner zich afvragen: Ken je de mensen niet aan de deur? Verwacht je niemand? Komen ze op een onverwacht tijdstip? Willen ze naar binnen met een apart verhaal?
ANP
Bestel Kassa's Verkopers niet welkom stick hier.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor