Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Populaire sms-diensten in gevaar'

18-01-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
sms_03.jpg
Consumenten kunnen wel eens verstoken raken van populaire sms-diensten, zoals filemelders en weerberichten. Dat betoogden de telecombedrijven T-Mobile en Vodafone maandag bij de rechtbank in Den Haag.
Beide providers waren door de Consumentenbond voor de rechter gedaagd, omdat zij bij klanten ,,klakkeloos'' geld zouden afschrijven voor betaalde sms-diensten, zonder na te gaan of klanten om die berichten hadden gevraagd. De bond eist dat T-Mobile en Vodafone stoppen met het systeem voor het in rekening brengen van deze sms'jes. De bond zegt de komende maanden 'sms-terreur' stevig te willen aanpakken.
Volgens T-Mobile en Vodafone zou het toewijzen van de eis ertoe leiden dat consumenten zich niet meer kunnen abonneren op een sms-dienst. ,,De Consumentenbond wil klantonvriendelijke maatregelen'', zo constateerde advocaat Piet Sippens Groenewegen van Vodafone maandag.
T-Mobile en Vodafone eisen op hun beurt dat de Consumentenbond een persbericht rectificeert waarin de bond het kort geding aankondigt. Zij zijn woedend dat ze in verband worden gebracht met 'sms-terreur'. De voorzieningenrechter doet op 2 februari uitspraak. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor