Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

PostNL erkent problemen met bezorging door topdrukte

03-12-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
187 keer bekeken
  •  
post nl pakket 1127
PostNL erkent "tot zijn spijt" dat niet alle postpakketten op tijd opgehaald en bezorgd kunnen worden. Het bedrijf bezorgt deze week een recordaantal van 10 miljoen pakketjes. Door deze piek in vraag loopt PostNL tegen de grenzen van zijn capaciteit aan. Het komt voor dat bestellingen blijven liggen bij webwinkels.
Volgens PostNL is het de eerste keer dat zoiets gebeurt. De pakketbezorger hield al rekening met topdrukte en zette meer mensen en middelen in dan normaal. De drukte in de binnensteden afgelopen weekend, waarbij winkels zelfs dicht moesten op last van de burgemeester, heeft volgens het bedrijf voor nog eens extra drukte gezorgd.

Advies: retourzending na Sinterklaas

Aantallen kon PostNL niet geven. Dat verschilt ook per webwinkel. Van de 1,5 miljoen pakketten die dagelijks worden bezorgd, gaat 95 procent volgens schema, PostNL vraagt klanten verder om retourzendingen na de sinterklaasdrukte te doen. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor