Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Prijsstijgingen koffie verschillen flink per merk

07-02-2022
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
2223 keer bekeken
  •  
Cafeïne, koffie, bonen

De prijs voor koffie in de supermarkt is het afgelopen jaar gemiddeld 14% gestegen. Maar de stijging verschilt flink per merk en per supermarkt. Dat blijkt uit een prijspeiling van de Consumentenbond.

De Consumentenbond peilde de prijs van 80 koffieproducten bij 12 supermarkten en 1 online aanbieder. Voor de bekende koffiemerken zijn consumenten het goedkoopst uit bij Dirk en Vomar. De koffie is er 6% goedkoper dan gemiddeld. Koffiespeciaalwinkel Koffievoordeel.nl, die zichzelf 'de voordeligste koffiewinkel van Nederland' noemt, is het duurst. De prijs ligt 12% hoger dan het gemiddelde.

Gestegen koffieprijs

De laatste week van januari gingen de prijzen het hardst omhoog. De prijsstijging komt onder meer door droogte en onverwachte vorst in Brazilië. Maar ook door de hogere prijzen van brandstoffen. Tussen februari 2021 en februari 2022 stegen de prijzen het meest van Nescafé Dolce Gusto (24%), Douwe Egberts Aroma Rood snelfilterkoffie (20%) en Senseo koffiepads met (15%). Koffie uit het buitenland, zoals Lavazza en Segafredo, stegen minder, met respectievelijk 8% en 5%.

Aanbiedingen

Consumenten kunnen veel besparen door koffie in de aanbieding te kopen. Bekende merken, zoals Douwe Egberts, Senseo en Lavazza, zijn elke 2 à 3 maanden wel ergens in de aanbieding. De prijs ligt dan gemiddeld 25% lager.

Bron: Consumentenbond

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor