Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Problemen klanten DSB collectief oplossen'

10-03-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
dsb_bank_scheringa_14.jpeg
Gedupeerde klanten van de DSB Bank doen er goed aan te procederen. Hun klachten moeten niet individueel worden opgelost, zoals de curatoren van de failliete bank willen, maar collectief. Dat zei financieel planner Kapé Breukelaar dinsdag in het tv-programma Nova.
Volgens hem zal de aanpak van de curatoren, die dinsdag bekendmaakten een betalingsregeling te willen aanbieden, niets oplossen. De klanten van DSB houden volgens hem hun financiële problemen. Als die niet worden opgelost zal later de verkoop van de hypotheekportefeuille door de curatoren minder opbrengen.
Volgens curator Rutger Schimmelpenninck wordt er nog volop met advocaten gesproken over oplossingen voor de gedupeerden. Hij zei niet eenzijdig naar de belangen van schuldeisers te kijken. Het gaat volgens hem om een ,,juiste verdeling van de pijn, om een middenweg''. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor