Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Problemen met mobiel inchecken opgelost

30-08-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
52 keer bekeken
  •  
ov chipkaart 930 310
De introductie van de OV-chipkaart op de mobiele telefoon verliep niet ,,vlekkeloos", maar de technische problemen zijn inmiddels opgelost. Dat heeft Translink - het bedrijf achter de OV-kaart - laten weten, aldus staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) woensdag in een brief aan de Tweede Kamer.
Kinderziektes
Toen de app 'OV-chip mobiel' eind mei werd geïntroduceerd, kampte die direct met veel kinderziektes. Er waren vooral problemen met het registreren en aanmelden. Met name klanten van telecombedrijf KPN hadden hier last van.
Deze problemen zijn nu achter de rug, aldus Dijksma. ,,OV-chip mobiel wordt door de openbaarvervoerbedrijven fasegewijs toegankelijk gemaakt voor reizigers." De huidige 5400 gebruikers zouden volgens Translink tevreden zijn en het aantal gebruikers stijgt.
Eind dit jaar moet een proef in Den Haag beginnen waarbij het mogelijk wordt om met de bankpas in en uit te checken in het openbaar vervoer. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor