Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Red Band wint Mispaksel-verkiezing Greenpeace

29-09-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
greenpeacelogo930x520
Red Band heeft de eerste zogeheten Mispaksel-verkiezing van Greenpeace gewonnen. De organisatie is deze verkiezing gestart om aandacht te vragen voor het vele plastic waarin voedsel wordt verpakt. Greenpeace reikt vanavond de trofee uit in Kassa en Red Band geeft tekst en uitleg.
De per stuk verpakte winegums van Red Band kregen de helft van de ruim 30.000 stemmen. De in folie verpakte winterpeen van Albert Heijn eindigde als tweede, voor de avocado's in bakjes en zakjes van de Jumbo.

Aanpassen

,,Het was vanaf dag één van de verkiezing duidelijk dat Red Band zou winnen. De stemmen liepen snel op en het bleek ook wel uit reacties als ‘te gek voor woorden’ en ‘deze spant wel de kroon', aldus Meike Rijksen, campagneleider plastic.
Red Band heeft laten weten de verpakking aan te passen. Verder wil het snoepbedrijf in gesprek met Greenpeace over hun verpakkingenbeleid. Rijksen: ,,Complimenten voor Red Band. We hopen dat ze dit doortrekken naar de rest van hun assortiment en een voorbeeld worden voor andere producenten en supermarkten."
Vanavond om 19:05 op NPO1 wordt de Mispaksel-trofee uitgereikt in Kassa.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor