Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Regelmatig miskopen door helft van Nederlanders

21-03-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
shoppen_27.jpg
500 consumenten zijn onderzocht op het gebied van miskopen. Maar liefst 55% van deze consumenten blijkt regelmatig een miskoop te doen. Panelteam, specialist in lokale marktinformatie, heeft het onderzoek uitgevoerd. Bij het onderzoek is aandacht besteed aan wat de laatste grote aankoop was van de consumenten en wat de volgende grote aankoop zal zijn.
Spijt
Van de aanschaf van kleding of schoenen hebben de consumenten duidelijk het meeste spijt. Achteraf kan men dan ontevreden zijn met wat ze gekocht hebben. Het ging hierbij dan voornamelijk om jurken (8%), broeken (6%) en laarzen (3%). De verwachtingen van consumentenelektronica is vaak hoger dan de ervaring van gebruik uiteindelijk is (13%). Met consumentenelektronica worden o.a. TV"s, telefoons en laptops bedoeld.
Aankopen
Opmerkelijk genoeg wordt de tablet vaak genoemd als miskoop (4%). 33% van de consumenten is recentelijk naar de winkel geweest om een TV, PC, telefoon etc. te kopen. De TV wordt met 8% het meest gekocht, waarna de laptop komt (7%) en daarna de tablet (6%). Andere producten die consumenten vaak kopen zijn bestemd voor het interieur (15%) en daarna komt de auto (14%).
Volgende aankoop
In het geval van 40% van de consumenten is nog onbekend wanneer de volgende grote aankoop zal zijn of er wordt nog even mee gewacht. Soms heeft de financiële situatie van de consument hiermee te maken. Als consumenten dan toch iets nieuws gaan aanschaffen, zijn producten uit de categorie consumentenelektronica het populairst.
Bron: Persbericht Panelteam

Meer over:

aankopen, diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor