Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Repaircafe is een schot in de roos

26-11-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
repareren.jpg
Er zijn al ruim 50 repaircafé's in Nederland: plaatsen waar consumenten terecht kunnen met bijvoorbeeld een kapotte stofzuiger of een stoel met een losse poot. Een vrijwilliger van het café probeert het product te repareren, bericht de NOS.
'Zonde van die spullen bij het vuil'
Het idee is van Martine Postma. Zij zag zo veel apparaten bij het vuil staan, dat ze dacht: wat zonde. En zo begon ze in 2010 met een eerste repaircafé. ,,Wekelijks krijgen we nu mailtjes en telefoontjes van mensen die ook een repaircafé willen beginnen.'' Er is zelfs enorme belangstelling vanuit het buitenland, zo is in The New York Times een verhaal verschenen over repaircafés.
In Duitsland, Brussel, Londen en Sao Paolo zijn al repaircafé's en in de Verenigde Staten schieten ze als paddestoelen uit de grond. ANP/NOS
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor