Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ruim 10.000 vuurwerkklachten binnen

27-12-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
vuurwerk 930 520
Meer dan tienduizend klachten zijn in ruim drie dagen tijd bij meldpunt vuurwerkoverlast.nl binnengekomen. Het online klachtenloket is zaterdag voor het vijfde jaar op rij geopend.
De meeste meldingen gaan over overlast door vuurwerkbommen, gevolgd door klachten over 'irritant supermarktvuurwerk', aldus het loket. Vooral het aantal klachten over supermarktvuurwerk, dat heel het jaar te koop is, is beduidend hoger dan voorgaande jaren, stelt GroenLinks-raadslid Arno Bonte, een van de initiatiefnemers.
Het meldpunt is een initiatief van dertig lokale GroenLinks-fracties, waaronder die van Rotterdam, Den Haag en Groningen. Die willen in kaart brengen hoe groot de overlast door vuurwerk is. Vorig jaar kwamen zo'n 89.000 vuurwerkklachten binnen.
Bij het meldpunt kwamen rond de vorige jaarwisseling ook bijna 10.000 valse meldingen binnen. Die spam is er toen volgens Bonte ,,voor 99 procent uitgefilterd''. ANP/Kassa
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor