Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Schoenenwinkel Zalando stapt in cosmetica

18-10-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Logo_Zalando.jpg
Onlinekleding- en schoenenwinkel Zalando gaat ook cosmetica aanbieden. Het van oorsprong Duitse bedrijf laat weten komende lente in zijn thuisland te beginnen met het verkopen van geurtjes, make-up, huid- en haarproducten en accessoires. Andere landen volgen later.

Groei verder aanjagen

Met de verbreding van het aanbod wil de webwinkel, die ook actief is in Nederland, zijn groei verder aanjagen. Het afgelopen kwartaal werd het marktaandeel verder uitgebouwd en liep de omzet op van 835 miljoen euro tot iets meer dan een miljard euro.

Kosten

Zalando trok wel flink de buidel om de groei te bekostigen. De investeringen in onder meer techniek en logistiek en initiatieven om te klantervaring te verbeteren, gaan ten koste van de winstgevendheid. Het bedrijf meldde op basis van voorlopige cijfers dat het resultaat voor rente en belastingen, gecorrigeerd voor eenmalige posten, uitkomt tussen de min 5 miljoen en plus 5 miljoen euro. Een jaar eerder was dat nog een winst van 20 miljoen. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor