Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Senseo: tien jaar Hollands kopje koffie

09-02-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
71 keer bekeken
  •  
senseo.jpeg
Senseo, een product van de samenwerking tussen koffiebrander Douwe Egberts en elektronicafabrikant Philips, bestaat tien jaar en in die tijd heeft de nieuwe manier van koffiezetten zijn intrede gedaan in de meeste huishoudens in ons land.
Philips en Douwe Egberts spreken zelf van een 'revolutie', omdat inmiddels zes op de tien Nederlandse huishoudens beschikken over een Senseo-apparaat. Alleen al in Nederland verkocht Philips zeven miljoen apparaten en Douwe Egberts 12,7 miljard koffiepads.
De koffiebrander in Utrecht grijpt het tienjarig bestaan aan om aan te kondigen dat er dit najaar nieuwe smaakvarianten op de markt komen. De fabrikant uit Eindhoven komt dan met een apparaat dat geheel uit gerecycled materiaal is gemaakt.
Douwe Egberts en Philips hadden oorspronkelijk een apparaat in gedachten dat onder de naam café solo op de markt moest komen en één kopje koffie tegelijk kon zetten. Ze stapten af van die naam, omdat een apparaat dat twee kopjes zet meer kans leek te maken in de markt. Sindsdien vragen Nederlanders niet langer aan elkaar of ze koffie willen, maar welke koffie ze willen. Bron: ANP
Maakt u nog dagelijks gebruik van de Senseo? Of bent u er na 10 jaar wel op uitgekeken?
Laat het hieronder weten .

Meer over:

senseo, diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor