Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Serious Request proeftuin voor hulpdiensten

14-12-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
logo_seriousrequest.jpg
De hulpdiensten gaan de grote publieke toeloop in het centrum van Enschede tijdens Serious Request gebruiken om de allernieuwste hulpmiddelen in te zetten. De gadgets moeten helpen om het evenement in goede banen te leiden.
Dat meldde de Veiligheidsregio Twente donderdag. Van 18 tot en met 24 december staat het Glazen Huis in Enschede. Met de 3FM-actie wordt geld opgehaald voor het Rode Kruis.
Twitter
Twitcident is een van de hulpmiddelen. Het filtert en analyseert berichtgeving via Twitter zodat snelle en betrouwbare informatie overblijft waarmee hulpverleners uit de voeten kunnen.
Signalen van smartphones
Blue Mark geeft hulpdiensten direct inzicht in de omvang en de beweging van mensenmassa's. Daarmee kan tijdig worden ingegrepen bij te grote toeloop. Blue Mark maakt gebruik van signalen die smartphones uitzenden. Tijdens Serious Request is in het centrum van Enschede een gratis wifi-netwerk.
Ook testen de diensten een systeem waarmee driedimensionaal en direct gezien kan worden waar hulpverleners zich bevinden.
Prettige sfeer
Een zo goed en accuraat mogelijk beeld van de situatie moet volgens de veiligheidsregio meehelpen om het evenement in een prettige sfeer te laten verlopen. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor