Elektrische fietsen worden bij Amslod verkocht met ronkende teksten. De e-bikes worden gebouwd volgens "de hoogste fabricagenormen” en zijn getest onder “de extreemste omstandigheden”. Mocht er onverhoopt iets stukgaan, komt de monteur langs om de problemen op te lossen. Allemaal kosteloos onder de jarenlange garantie. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn, en dat blijkt ook zo te zijn.
Tientallen klanten melden zich bij Kassa vanwege hun ervaring met Amslod. Motoren, accu’s, bagagedragers, controllers en displays gaan kapot. Het is vervelend dat er vaker wat misgaat met hun elektrische fiets, geven de klanten aan. Maar hun bloed gaat echt koken als ze vertellen over de service van Amslod. Want als de problemen opgelost moeten worden, duurt dat vaak maanden. In één extreem geval moet een klant zelfs een klein jaar wachten op een nieuwe accu. Als Amslod zich tenminste houdt aan haar belofte om de accu in november te leveren.
Een greep uit de klachten van klanten over de service van Amslod laat het volgende zien: de fietsenzaak is slecht bereikbaar, reageert niet of laat op mails, monteurs gaan met de verkeerde onderdelen op pad en beloftes over levertijden of gewekte verwachtingen worden keer op keer niet waargemaakt.
In 2016 en 2017 heeft Kassa in verschillende Belbus-reportages al aandacht besteed aan klachten van Amslod-klanten. Deze lijken voor een deel overeen te komen met de huidige klachten. Mogelijk is er dus sprake van een structureel probleem bij de elektrische fietsenboer uit Meppel.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!