Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Servicekosten bij kaartje rijzen de pan uit'

24-08-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
tickets 930x520
Wie een kaartje boekt voor een concert, musical of theatershow betaalt gemiddeld 10 procent aan extra kosten. Er is veel onduidelijkheid waarom deze kosten zo hoog zijn. Zeker bij voordelige kaartjes kunnen de extra kosten relatief hoog uitvallen. Dat heeft de Consumentenbond onderzocht.
Panel
De Consumentenbond bekeek de bijkomende kosten voor vijftig evenementen bij zeventien aanbieders en vroeg een panel naar ervaringen met evenemententickets. Bij de drie bekende officiële ticketbureaus in Nederland - Eventim, Ticketmaster en Ticketpoint - wisselt de hoogte van de servicekosten per evenement. Consumenten zijn bij Eventim de ene keer 3 euro, de andere keer bijna 7 euro extra kwijt per kaartje.
The Lion King
De kosten kunnen flink oplopen. Klanten zijn bijvoorbeeld bij The Lion King voor de goedkoopste rang (29 euro) bij Eventim 30 procent aan bijkomende kosten kwijt.
Automatisch systeem
Er is veel onbegrip voor servicekosten als er online - en dus via een automatisch systeem - wordt geboekt. Niet elk ticketbureau geeft op zijn website in het boekingsproces meteen de kosten door, soms ziet de klant die pas aan het eind. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor