Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Sinterklaas wint het nog altijd van kerstman

25-11-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
72 keer bekeken
  •  
cadeaus kerst sinterklaas 930x520
In de strijd om de consument wint Sinterklaas het nog altijd van de kerstman, maar het gat tussen de twee wordt wel kleiner. Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoeker GfK onder 28.000 Nederlanders. Circa 71 procent van de ondervraagden slaat dit jaar sinterklaascadeaus in. Daartegenover zegt circa 67 procent van de consumenten cadeaus te kopen voor onder de kerstboom.
Sint taant in interesse
Het percentage kerstkopers is al jaren stabiel. De goedheilig man daarentegen kampt met tanende interesse. In 2012 gaf 74 procent van de ondervraagden nog aan cadeaus te kopen voor pakjesavond.
Meer geld voor cadeaus
Verder verwacht GfK dat mensen tijdens de feestdagen meer geld zullen uitgeven aan cadeaus dan voorgaande jaren. Circa 84 procent van de ondervraagden zegt minimaal hetzelfde of meer te gaan uitgeven dan vorig jaar. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor