Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Slijterijen zijn de nieuwe 'snoepwinkels'

04-01-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
600x275_bier_01.jpg
Een gevolg van de Drank- en Horecawet die op 1 januari is ingegaan, is dat klanten gratis alcoholhoudende drank in de Nederlandse slijterijen mogen proeven. Deze winkels worden door De Telegraaf dan ook de nieuwe snoepwinkels genoemd.
Als klanten om zo'n gratis slokje vragen, moet dat dan wel worden aangeboden door iemand die werkzaam is in de slijterij. Proeven mag overigens alleen bij zaken die een vergunning hebben en dat zijn in Nederland 2100 slijterijen en 500 supermarktslijterijen. ANP/Telegraaf
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor