Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Sluikreclame in vlogs wordt verboden

23-11-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
300 keer bekeken
  •  
youtube_03.jpg
Het Commissariaat voor de Media (CvdM) gaat sluikreclames in vlogs verbieden en voor kinderen tot twaalf jaar mag helemaal geen reclame worden gemaakt. Hiermee voegt de toezichthouder de daad bij het woord; in oktober liet voorzitter Madeleine de Cock Buning in Kassa reeds weten een einde te willen maken aan de onduidelijkheid rondom regelgeving voor reclame op social media.
Nauwelijks reclameregels
Half oktober besteedde Kassa aandacht  aan het ontbreken van strenge regelgeving voor reclame op social media. Traditionele media als kranten, tijdschriften, radio en televisie zijn gebonden aan strenge reclameregels, maar deze zijn die er niet of nauwelijks voor social media. 
Duidelijkheid
Daarom gaat het CvdM nu samen met vloggers duidelijke reclameregels opstellen. "Het moet voor kijkers helder zijn wanneer iets reclame is en wanneer niet. Dat moet niet alleen op tv en radio gelden, maar ook online. Daar zitten kinderen en jongeren die heel gemakkelijk te beïnvloeden zijn", aldus De Cock Buning tegen RTLNieuws .
Bron: RTLNieuws
Bekijk het fragment over sluikreclame in vlogs hieronder terug.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor