Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Smartwater Coca-Cola is het 'meest misleidende' voedingsproduct

24-12-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
69 keer bekeken
  •  
smart water coca cola foodwatch 930
Coca-Cola mag dit jaar het Gouden Windei in de prijzenkast zetten. Het bedrijf krijgt de onderscheiding voor het ,,meest misleidende'' voedingsproduct met zijn 'inspired by clouds crispy smartwater'.
Voedselwaakhond foodwatch, dat de verkiezing jaarlijks onder de consumenten organiseert, noemde het product al ,,gewoon duur water". Bijna een derde van de 12.000 kiezers wees het 'smartwater' aan als het product dat met het Windei dient te worden beloond.

Honingdrop op plek twee

Tweede in de verkiezing (met 16 procent van de stemmen) is Venco honingdrop met 150 keer meer suikers dan honing. Aldi Cullinella olijf, met een vijfde aan olijfolie, mag de derde plaats op het podium innemen. De budgetkruidenier liet al weten het product aan te gaan passen. ANP

Meer over:

coca cola, foodwatch
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor