Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Snackbars en ijssalons doen goede zaken

07-03-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
patat930x520
Het zijn goede tijden voor de eigenaren van snackbars, lunchrooms en ijssalons. Ze zagen hun omzet voor het derde jaar op rij stijgen, vorig jaar met 5,1 procent. Vooral de laatste drie maanden van 2015 waren goed, toen lagen de inkomsten ruim 8 procent hoger dan aan het eind van 2014.
De omzetstijging komt vooral doordat klanten aanzienlijk meer "ijsjes, broodjes, patatjes oorlog en andere versnaperingen" hebben gekocht, aldus het Centraal Bureau voor de Statistiek maandag. De prijzen bij de etablissementen lagen maar een klein beetje hoger dan een jaar eerder.
In de laatste maanden van het jaar draaide geen enkel onderdeel van de horeca zo goed als de broodjeszaken en snackbars. De restaurants zagen de omzet in het laatste kwartaal met 7 procent stijgen. Kantines en catering verdienden 6,5 procent meer. Hotels noteerden een plus van 5,9 procent. Cafés incasseerden 4,8 procent meer geld.De horeca als geheel zag de omzet over 2015 met 5,7 procent stijgen. Dat is de hoogste stijging sinds 2006, aldus het CBS. ANP

Meer over:

ijssalon, snackbar
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor