Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Snoepreclame voor kinderen moet worden aangepakt

15-10-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
84 keer bekeken
  •  
snoep 930 x 520
Veel ouders willen maatregelen tegen reclame op ongezonde producten als koek, snoep en frisdrank bij sportevenementen, op scholen, in tv-series, films en games. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van het Voedingscentrum.
In totaal 71 procent van de ouders vindt dat marketing voor ongezonde producten niet thuishoort op een sportevenement voor kinderen. En 60 procent van de ouders vindt het niet normaal dat er kindermarketing voor ongezonde producten plaatsvindt via social media.

'Kinderen moeten beschermd worden'

Ze vinden het Voedingscentrum aan hun zijde. ,,Wij vinden dat kinderen beschermd moeten worden tegen kindermarketing van ongezonde producten'', aldus Astrid Postma-Smeets, expert voeding en gezondheid bij het Voedingscentrum.

Geen idolen op verpakkingen

De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI), de koepelorganisatie voor bedrijven in de levensmiddelenindustrie, heeft in mei aangekondigd dat het kinderidolen van de verpakkingen gaat halen. Dat is volgens het Voedingscentrum een goede stap, maar deze gaat de organisatie nog niet ver genoeg. De representatieve steekproef onder meer dan duizend ouders met kinderen tot en met zeventien jaar werd uitgevoerd door Flycatcher. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor