Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Speelgoedwinkels adverteren met nepkortingen

08-12-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
speelgoed lego 930x520
Enkele grote speelgoedketens hebben in aanloop naar de feestdagen geadverteerd met nepkortingen. Ze prezen speelgoed aan met korting, terwijl het product in het afgelopen jaar niet voor de gepresenteerde ‘normale’ prijs te koop is geweest, meldt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) donderdag.
Echte verkoopprijs, geen adviesprijs
Volgens de toezichthouder werden consumenten door de nepkortingen verleid om snel hun slag te slaan terwijl er helemaal geen prijsvoordeel te behalen was. Een afgeprijsd product moet in de voorgaande drie maanden ook echt voor die hogere prijs zijn verkocht. Als de oude prijs slechts een adviesprijs is dan moet dat er ook bij staan.
Boetes
De ACM maakte niet bekend welke ketens sjoemelden met hun prijzen. De toezichthouder heeft de ketens op de vingers getikt en houdt ze in de gaten. Als ze komend jaar nog steeds onduidelijk zijn over hun prijzen dan kunnen ze beboet worden. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor