Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Starbucks zet vol in op duurdere koffie

19-10-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
290 keer bekeken
  •  
starbucks bekers 930x520
Starbucks wil wereldwijd duizend luxe koffiezaken openen. De eerste vestiging van Starbucks Reserve Roastery werd in 2014 al geopend in Seattle, maar de grootste keten van koffieshops ontvouwde donderdag pas plannen om het luxe koffiesegment wereldwijd te veroveren met het concept.
Duur en luxe
De chiquere zaken gebruiken onder meer duurdere koffiebonen en verkopen luxere broodjes. Ook is de aankleding anders. Starbucks wil met Reserve de concurrentie aangaan met lokale en regionale koffieketens, die al op klanten met een grotere portemonnee mikken.
De volgende steden die een Reserve krijgen zijn Shanghai in 2017 en New York en Tokio in 2018. De volledige uitrol van het concept gaat jaren duren.
Exclusief aanbod
Starbucks gebruikt de term Reserve al sinds 2004, toen nog om een koffiesoort van slechts één soort bonen aan te duiden. Dat mondde in 2010 uit in het merk Reserve voor een breder exclusief productaanbod en vier jaar later in de eerste Reserve-zaak in Starbucks-thuisstad Seattle. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor