Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Stijging klachten over uitgeschakelde zonnepanelen en drukte energienet

11-12-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
381 keer bekeken
  •  
930x520_zonnepanelen

Steeds vaker hebben consumenten last van drukte op het stroomnet. Verouderde delen van het stroomnet kunnen de groei van het aantal zonnepanelen niet aan, daar is met name sprake van in de polders en in oudere stadswijken en dorpen. Dat meldt de NOS.

Voor de vierde keer dit jaar groeit het aantal klachten dat consumenten doorgeven aan netbeheerders. Dit jaar zijn ruim 3200 klachten binnengekomen, een stijging van 45 procent ten opzichte van vorig jaar. In 2020 verdubbelde het aantal klachten ook al.

Zelf melden

De omvang van het probleem is onbekend. Consumenten moeten het namelijk zelf opmerken en melden bij de netbeheerder, maar velen merken waarschijnlijk niet dat hun zonnepanelen het soms niet doen. Volgens Maud Weide van Vereniging Eigen Huis zien alleen mensen het die "heel precies in een app hun opbrengst bijhouden". Die groep is volgens Weide niet heel groot.

Bron: NOS/ANP

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor