Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Strengere regels reclame plastische chirurgie

14-05-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
operatie-scharen_02.jpg
Geen gratis consult en 10 procent korting op een borstvergroting en geen liposuctie als hoofdprijs. De Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie (NVPC) heeft de regels aangescherpt voor reclame voor esthetische chirurgie. Hiermee wil de beroepsgroep benadrukken dat een cosmetische ingreep een ,,weloverwogen keuze’’ is, en niet iets wat iemand impulsief moet doen. Dat heeft de NVPC dinsdag laten weten.
Behandelaar moet zichtbaarder worden
Daarnaast is afgesproken dat in advertenties duidelijk moet staan wie de ingreep uitvoert en de behandelaars moeten op de website van de kliniek terug te vinden zijn. Aanleiding voor de strengere regels is de uitspraak van minister Edith Schippers van Volksgezondheid vorig jaar. Ze gaf aan na te denken over het nut van een verbod op reclame of kortingsacties voor cosmetische chirurgie. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor