Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Student misleid bij studiekeuze'

14-03-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
student930x520
De informatie vanuit het hoger onderwijs voor aanstaande studenten moet eerlijker en transparanter worden. Op dit moment wordt die informatievoorziening nog te veel beïnvloed door marketingbelangen van universiteiten en hogescholen. Dat stellen de uitgevers van studievoorlichtingsmateriaal, de Keuzegids en DeDecaan.net, in een maandag verschenen rapport.
Volgens de onderzoekers worden baankansen te rooskleurig voorgesteld. Dat geldt ook voor de hoogte van de bijbehorende salarissen en de slagingskans bij de opleiding. Daarnaast is de informatie over studiekeuze vaak onvolledig. Zo is er volgens de onderzoekers onvoldoende aandacht voor particuliere opleidingen.
Het onderzoek kwam tot stand na gesprekken met Kamerleden, collega-uitgevers en studentenorganisatie ISO. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor