Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Supermarkten kapen biologische omzet

26-11-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
supermarkt2.jpg
De omzet van biologische winkels staat onder druk van de sterke concurrentie van supermarkten. Die haalden met de verkoop van biologische producten een omzet van 424 miljoen euro, 10 procent meer dan in dezelfde periode 2014.
Omzetdaling
De gespecialiseerde winkels zagen hun inkomsten daarentegen dalen, met 2 procent tot 169 miljoen euro. Het is volgens ketenorganisatie Bionext voor het eerst sinds 2002 dat biologische winkels een omzetdaling voor de kiezen krijgen.
Vooral de ketens en marktleiders Albert Heijn en Jumbo zetten stevig in op biologische producten. Ze hebben hun aanbod sterk verbreed en verbeterd. Maar ook andere supermarkten zijn de afgelopen periode actiever geworden met biologisch, aldus Bionext.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor