Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Supermarkten stunten met versproducten'

23-12-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
groente-supermarkt_13.jpg
Supermarkten stunten in toenemende mate met versproducten. Dat blijkt uit een vrijdag gepubliceerde analyse van het bedrijf PCNData, dat alle folderpromoties van supermarkten in de Benelux registreert.
Folderacties
Het aantal folderacties met versproducten steeg de afgelopen 2 jaar met 15 procent. Vooral broodproducten, aardappelen, groente en fruit werden in toenemende mate afgeprijsd. De Nederlandse supermarkten presenteerden dit jaar gezamenlijk ruim 40.000 versaanbiedingen in de folders. Dat is 5 procent meer dan in 2010 en liefst 15 procent meer dan in 2009. ,,Het aantal promoties met versproducten stijgt. Bovendien zijn de kortingen fors te noemen. Zo zien we in de cijfers steeds meer versaanbiedingen waarbij het accent ligt op het volume. De klant krijgt hierbij bijvoorbeeld het tweede product voor de halve prijs'', aldus directeur Ruben Boas van PCNData.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor