Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Supermarktomzet grootste A-merken gegroeid

30-03-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
51 keer bekeken
  •  
930 x 520 ANP_supermarkt
De supermarktomzet van de honderd grootste A-merken is het afgelopen jaar met 2,6 procent gegroeid. Volgens marktonderzoeker IRI en Foodmagazine, die elk jaar de prestaties van A-merken meten, was sprake van de sterkste groei in negen jaar tijd.

Marlboro grootste A-merk in Nederland

De A-merken presteren ook beter dan de huismerken die de omzet met 0,8 procent zagen stijgen. De honderd grootste A-merken waren vorig jaar goed voor ruim 22 procent van de totale omzet van supermarkten. Dat komt neer op een bedrag van 8,3 miljard euro.
Marlboro bleef het grootste A-merk in Nederland met een supermarktomzet van 455,5 miljoen euro. Nieuw op twee is Coca-Cola met 298,3 miljoen euro. Het frisdrankconcern nam de plek over van Douwe Egberts, dat besloot om koffiemerken Senseo en L'Or niet langer onder de paraplu van DE te verkopen. In de nieuwste lijst staat Douwe Egberts op acht.

Campina in top vijf

Op drie staat zuivelbedrijf Campina met 265,5 miljoen euro. Heineken (263,3 miljoen euro) en Camel (221,9 miljoen euro) maakten de top vijf compleet. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor