Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Supers profiteren van Oranjekoorts

26-06-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
supermarkt1_15.jpg
Het WK voetbal heeft tot nu toe 29 miljoen euro aan extra omzet opgeleverd voor Nederlandse supermarkten. Als Oranje de halve finale haalt, kunnen de supers rekenen op zo'n 50 miljoen euro aan extra verkopen. Dat meldt onderzoeksbureau GfK donderdag.
Oranje
In de afgelopen week hebben de supermarkten 678 miljoen euro omzet behaald, ofwel een stijging van 1,2 procent ten opzichte van dezelfde week vorig jaar. Zo'n 1,13 miljoen huishoudens kochten afgelopen week een 'Oranje' product. Dat is 14,5 procent van alle Nederlandse huishoudens.
De populairste Oranjeproducten waren Campina Oranjevla, AH Oranje tompoucen, Mona Oranjepudding, Mini Babybel rood en Buys Oranjezoenen. Volgens de onderzoekers werden in Drenthe, Gelderland en Noord-Brabant afgelopen week verhoudingsgewijs de meeste Oranjespullen gekocht; in Overijssel, Friesland en Limburg juist minder.
Tompoucen
Vorige week heeft 4,2 procent van de Nederlandse huishoudens tompoucen gekocht, ruim het dubbele van een gemiddelde week en ook meer dan dezelfde week tijdens het WK van 2010. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor