Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Televisiemarkt blijft krimpen'

04-12-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
televisiekijken_930x520
Het aantal televisieaansluitingen in Nederland blijft teruglopen. Dat blijkt uit een kwartaalbericht van marktonderzoeker Telecompaper, die verwacht dat vanaf 2019 ook de omzet uit televisiediensten gaat afnemen.

Wel meer digitale aansluitingen

Het aantal aansluitingen daalde in het tweede kwartaal van dit jaar met 0,3 procent naar een kleine 7,4 miljoen. Er kwamen wel digitale aansluitingen bij, maar dat was onvoldoende om de afname van het aantal analoge aansluitingen te compenseren. Het was het tiende kwartaal van krimp op rij.
De omzet uit televisiediensten nam in het tweede kwartaal met 1 miljoen euro toe tot 455 miljoen euro. Dat was te danken aan groei bij KPN en kleinere aanbieders. Die compenseerde een daling bij Ziggo, dat overigens wel marktleider blijft met een aandeel van ruim 60 procent. KPN is goed voor 27 procent van de totale omzet. 

Telecompaper verwacht einde stijging

Telecompaper verwacht dat aan de stijging van de televisieomzet binnenkort een einde komt, doordat meer mensen geen televisieaansluiting meer hebben. Zij kijken liever televisie of video's via internet. Tot 2019 groeien de opbrengsten nog, daarna zet volgens de marktonderzoeker een daling in. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor