Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Thuiswinkel wil online identificatieplicht

16-06-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
internet-groot_13.jpg
Thuiswinkel.org pleit voor een online identificatieplicht, waarbij vooral gecontroleerd kan worden of klanten de juiste leeftijd hebben om bepaalde spullen aan te schaffen. De overheid zou daarbij het voortouw moeten nemen, stelde directeur Wijnand Jongen van het keurmerk voor webwinkels donderdag.
Volgens Jongen gelden op internet dezelfde regels als bij de stenen winkels, maar zijn de systemen versnipperd. ,,Het vinden van een goede oplossing is makkelijker gezegd dan gedaan'', erkent Jongen. Bij bijvoorbeeld de aanschaf van alcohol of bepaalde videogames zit een leeftijdsgrens.
,,Wij willen graag een mechanisme om te kunnen controleren zonder de consument al te veel tot last te zijn en daarbij lopen we tegen grenzen aan.''
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor