Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Twitter is social media koning tijdens Koninginnedag

02-05-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
63 keer bekeken
  •  
socialemedia_06.jpg
Het mobiel internet gebruik op Koninginnedag is met 300% gestegen ten opzichte van Koninginnedag 2010. Vanuit alle hoeken in Nederland werden er ook dit jaar weer via smartphones foto's, berichten en video's geüpload naar sociale media als Twitter, Facebook en Hyves. Twitter bereikte op het Vodafone netwerk 1.8 miljoen unieke bezoekers op 30 april. Hyves en Facebook volgden met respectievelijk 1.5 en 1.4 miljoen unieke bezoekers.
Het mobiel internetgebruik op het netwerk werd voornamelijk veroorzaakt door gebruikers die ervaringen, activiteiten of gevoelens wilden delen. Dit gebeurde in het bijzonder tijdens Koninginnenacht, 29 april om 21.15 uur en op Koninginnedag, 30 april tussen 20.00 en 22.00 uur. Naast het gebruik van sociale media hielden feestgangers, bezoekers en standhouders met name op Koninginnenacht het weer nauwlettend in de gaten op de vele vrijmarkten en festivals. Op vrijdagavond werden mobiele sites als Buienradar en Weeronline meer dan 20 keer als op een normale vrijdagavond bezocht. De groei in het gebruik van mobiel internet op Koninginnedag ten opzichte van 2010 is enerzijds te verklaren door de grote toename in het aantal klanten met smartphones en anderzijds doordat klanten mobiel internet meer gebruiken naarmate ze meer mogelijkheden ontdekken.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor