Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ultimatum voor Achmea voor woekerpolissen

12-11-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
56 keer bekeken
  •  
achmea_02.jpg
Achmea moet binnen twee weken over de brug komen met nieuwe voorstellen voor de compensatie van klanten met een woekerpolis. Dat eisen de Consumentenbond en Stichting Woekerpolis. Gaat Achmea niet in op het ultimatum, dan sleept de belangenclub het bedrijf voor de rechter.
Achmea verkocht via merken als Avéro, Centraal Beheer, FBTO, Interpolis en Zilveren Kruis in totaal 800.000 zogeheten woekerpolissen, zo stellen de verenigingen. De schade zou volgens schattingen neerkomen op zo'n 4 miljard euro.

Beleggingsverzekeringen in het geding

De al jaren slepende kwestie draait om beleggingsverzekeringen waarbij een groot deel van de inleg niet werd belegd, maar opging aan hoge kosten en premies. De opbrengst valt daardoor vaak vies tegen, temeer omdat de informatie over kosten onvolledig of onjuist was. Het gaat in veel gevallen om verzekeringen voor de aanvulling van het pensioen of de aflossing van de hypotheek.

'Onvoldoende vergoeding'

Achmea sloot acht jaar geleden al met andere claimstichtingen een overeenkomst over compensatie voor klanten met dergelijke woekerpolissen. De Consumentenbond en Vereniging Woekerpolis sloten zich daar niet bij, omdat de vergoeding in hun ogen ruim onvoldoende was.
Hoeveel mensen zich bij een eventuele nieuwe claim tegen Achmea aansluiten, kon de Consumentenbond nog niet zeggen. De belangenvereniging benadrukt dat klanten die al eerder hebben geschikt mogelijk ook nog recht hebben op verdere compensatie. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor