Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'UWV en SVB moeten burgers beter informeren'

17-01-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
56 keer bekeken
  •  
email930x520
Uitkeringsinstantie UWV en de Sociale Verzekeringsbank (SVB) moeten hun cliënten beter duidelijk maken op welke manier er gecorrespondeerd wordt. Dat zegt de nationale ombudsman Reinier van Zutphen dinsdag.
Digitalisering
Volgens de ombudsman hebben het UWV en de SVB burgers onjuist dan wel onvolledig geïnformeerd over de digitalisering van de post aan hun klanten. Zo is voor burgers bijvoorbeeld onduidelijk welke brieven zij per post krijgen en welke digitaal. ,,Dat vergroot de kans dat zij belangrijke informatie missen'', aldus Van Zutphen.
'Briefpost moet beschikbaar blijven'
Burgers moeten er volgens de ombudsman altijd voor kunnen kiezen om brieven via de post te blijven ontvangen. De instanties moeten hun klanten daarover duidelijk informeren en ook helder maken wat er digitaal en wat via de post wordt verstuurd.
De ombudsman wil de komende jaren extra aandacht geven aan digitalisering. ANP

Meer over:

briefpost, post, svb, mail, uwv
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor