Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Vakantiegangers winkelen prijsbewuster'

15-08-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
luchthaven-reizigers_01.jpg
Nederlandse vakantiegangers zijn zich dit jaar bewuster van hun uitgaven dan vorig jaar. Uit een enquête van het economisch bureau van ING blijkt dat consumenten deze zomer minder losjes met hun boodschappenbudget omgaan.
Een jaar geleden gaf nog 45 procent van de ondervraagden aan dat ze vergeleken met thuis niet zo oplettend waren bij winkelen op het vakantieadres. Nu let ongeveer 4 op de 10 Nederlandse toeristen minder op de uitgaven aan boodschappen. De groep vakantiegangers die juist extra oplet is iets toegenomen, en bedraagt nu zo'n 10 procent. Volgens ING maakt de huidige economische onzekerheid consumenten terughoudender. Ruim de helft van de ondervraagden zei zelfs vooraf, bij het plannen van de reis, al rekening te houden met de prijzen op de vakantiebestemming. De internetenquête werd gehouden tussen 8 en 14 augustus en trok gemiddeld 48.600 respondenten per dag. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor