Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vakantiepark moet consument beter informeren

09-02-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
vakantiehuisje_06.jpg
Vakantieparken moeten consumenten beter informeren over extra verplichte kosten zoals gemeenteheffingen en reserveringskosten. Dat meldde de Consumentenbond dinsdag.
De bond deed achthonderd proefboekingen bij 23 parken van Landal, Hogenboom, Centerparcs en Roompot. Consumenten moeten in sommige gevallen ruim 30 procent meer betalen dan gedacht vanwege de verplichte kosten. Uit het onderzoek blijkt dat de toeristenbelasting die de vakantieparken rekenen, vaak hoger is dan de belasting die de betreffende gemeente vraagt. Bovendien vinken de parken standaard de annuleringsverzekering aan, terwijl dat in strijd is met de Reclamecode Reisaanbiedingen. De Consumentenbond wil dat de vakantieparken daarom stoppen met het standaard aanvinken van verzekeringen en extra diensten. De bond vindt verder dat de parken sneller en duidelijker moeten communiceren hoeveel verplichte extra kosten er bovenop de prijs komen. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor