Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Veel meer tv-reclame voor kiloknallers'

18-04-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
67 keer bekeken
  •  
kippenvlees-930x520
Het aantal tv-reclames van supermarkten voor stuntvlees zonder dierenwelzijnskeurmerk is met 40 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar. Dat zegt dierenwelzijnorganisatie Wakker Dier. ,,De afgelopen driekwart jaar waren er ruim 17.000 vleesreclames zonder enig dierenwelzijnskeurmerk op tv'', aldus het door de ontwikkelingen ,,ontstelde'' Wakker Dier.
'Kiloknaller in helft spots'
De organisatie baseert dit op gegevens van onderzoeksbureau Nielsen, dat de mediabestedingen in Nederland registreert. Het aantal spots voor vlees nam met 124 procent toe. In bijna de helft daarvan ging het om kiloknallers.
Jumbo en Lidl
Vorig jaar was het percentage kiloknallers op tv nog wel hoger, maar door de totale stijging van de vleesreclames waren er feitelijk toch meer kiloknallerspots te zien. ,,De grote toename dit jaar komt voornamelijk door Jumbo en Lidl, die hun vleesreclames zonder keurmerk ruimschoots verdubbelden. Albert Heijn kiloknalde iets minder, maar nog steeds het meeste.''
Nauwelijks spots voor biologisch
Plus nam 72 procent van de spots voor vlees met dierenwelzijnskeurmerk voor haar rekening. Nog geen procent van alle tv-spots was voor biologisch vlees. ANP
Lees ook, Kassa's Maand van het Budget: 9 tips om minder vlees te eten
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor