Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Veel meldingen agressieve verkooppraktijken abonnementen

26-07-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
132 keer bekeken
  •  
callcenter_medewerkster.jpeg
Telefonisch ongevraagd een abonnement aangeboden krijgen is weer ergernis nummer 1 bij klagers op ConsuWijzer. Het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) ontvangt de laatste tijd opvallend veel meldingen over agressieve verkooppraktijken voor abonnementen waar je maar moeilijk vanaf komt.
Schriftelijk instemmen
Het blijkt dat veel mensen niet weten wat hun rechten zijn, aldus de toezichthouder. Zij laten zich onder druk zetten om te betalen voor zo’n ongevraagd abonnement, terwijl ze er nooit schriftelijk mee hebben ingestemd.
ConsuWijzer
Een aantal jaren geleden werd er ook al veel geklaagd over ongevraagde abonnementen. Daarna verdween deze ergernis wat naar de achtergrond en gingen de meeste meldingen op ConsuWijzer over garanties en het Bel-me-niet Register.
Laf
,,Het is laf dat dit soort telemarketeers zich richten op kwetsbare consumenten, zoals ouderen'', vindt Bernadette van Buchem, directeur bij de ACM. De organisatie gaat komende tijd scherp toezien op de naleving van de regels op dit punt. Waar nodig zal er ook opgetreden worden, bijvoorbeeld door het opleggen van boetes. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor