Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verbod alcoholreclame voor zes zenders

28-12-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
tv_kijken_03.jpg
In het nieuwe jaar mag op drie Nederlandse televisiezenders en drie radiozenders geen alcoholreclame worden gemaakt. De Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) meldde dit vrijdag.
De zes zenders bereiken allemaal meer dan 25 procent minderjarigen en worden daardoor aangemerkt als jongerenzenders. De Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA) verbiedt reclame te laten zien aan televisie- en radiokanalen die zoveel jongeren trekken. Bij de televisie gaat het om Disney Channel, Disney XD en TeenNick en bij de radio worden SLAM!FM, Wild FM Hitradio en Megastad Rotterdam gezien als jongerenzender. ,,We kiezen er al tientallen jaren voor om onze marketing niet te richten op 18-minners'', vertelt Peter de Wolf, directeur van STIVA. ,,Bij verantwoorde alcoholconsumptie hoort ook verantwoorde marketing. Ons jaarlijkse onderzoek naar jongerenzenders past daar prima bij en biedt duidelijkheid aan zowel adverteerder als zender.'' ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor