Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verkoop alcoholvrij bier hard gestegen

13-04-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
101 keer bekeken
  •  
930x520 bier
De verkoop van alcoholvrij bier is met ruim 30 procent in 2018 nog veel harder gestegen dan in voorgaande jaren. Dat staat in de jaarlijkse bierconsumptiecijfers van Nederlandse Brouwers, de overkoepelende organisatie van bierbrouwerijen. Sinds 2010 is de consumptie van dit zogenoemde 0.0 bier ruim vervijfvoudigd.
Speciaalbier zit ook nog steeds in de lift. Opvallend daarbij is het snel toenemende aanbod van laag-alcoholische speciaalbieren. Deze groei van speciaalbieren en van 0.0 zijn de belangrijkste oorzaken van de met bijna 3 procent gestegen bierconsumptie in Nederland.

'Bewust genieten' zet door

Nederlandse Brouwers, naar eigen zeggen samen goed voor 95 procent van de bierproductie in ons land, voorspelt dat het 'bewuste genieten' gaat doorzetten. Dat sluit aan bij ,,zowel de trend van het steeds meer verantwoord omgaan met alcohol en de dalende alcoholconsumptie, als de populariteit van speciaalbier". De toenemende populariteit van speciaalbier blijkt uit een met 10,2 procent gestegen consumptie over 2018. De totale Nederlandse biermarkt stijgt met 2,8 procent. Ook de export nam toe. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor