Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verkoop consumentenelektronica trekt aan

15-04-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
warenhuis_06.jpg
De Nederlandse detailhandel heeft in februari iets meer (0,1 procent) omzet geboekt vergeleken met dezelfde maand een jaar eerder. Vooral de winkels in consumentenelektronica (plus 9 procent) en doe-het-zelfartikelen (plus 5 procent) zagen hun omzet sterk toenemen. Dat maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag bekend.
Omzetstijging
,,Voor de winkels in consumentenelektronica was dit de eerste omzetstijging sinds september 2012, voor de doe-het-zelfwinkels zelfs sinds januari 2012'', meldt het statistiekbureau. Ook de textielsupermarkten wisten meer om te zetten dan een jaar geleden. De verkopen van de winkels in huishoudelijke artikelen, kleding, woninginrichting en drogisterijen liep daarentegen terug.
In totaal vielen de prijzen van de detailhandelszaken 0,3 procent lager uit, terwijl het verkochte volume 0,4 procent was toegenomen.
Supermarkten
De winkels in voedings- en genotmiddelen realiseerden 0,6 procent meer omzet. Zowel de supermarkten als speciaalzaken kenden een marginale omzetstijging. Postorderbedrijven en internetwinkels zagen hun omzet met 6 procent toenemen. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor