Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verkoop verantwoorde koffie stijgt explosief

08-05-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
koffiebonen_03.jpg
De verkoop van ethisch verantwoorde producten in de supermarkt groeit explosief. De verkoop van fairtrade-producten in Nederland nam vorig jaar met 38 procent toe. Dat meldt de Volkskrant woensdag.
De wereldwijde verkoop van koffie met UTZ-keurmerk groeide met 38 procent, en van keurkmerk-cacao zelfs 178 procent.
Meer concerns met certificaat
De groei van UTZ kwam tot stand doordat grote concerns grotere volumes gecertificeerde koffie/thee/cacao kopen, en doordat nieuwe concerns zich hebben laten certificeren. Zo traden vorig jaar bedrijven als KLM, Ferrero, Superunie (inkoper voor onder meer Plus) en De Beukelaer toe.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor