Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Verkopers Nuon misleiden aan de deur'

12-01-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
79 keer bekeken
  •  
nuon_930x520
Deur-aan-deurverkopers van Nuon verstrekken misleidende informatie om contracten af te sluiten. Bedragen die aan de deur worden genoemd, komen niet overeen met tarieven in contracten. Dat zegt een verkoper van de energiemaatschappij tegen het AD.

'Aantal klachten neemt toe'

Het verhaal van de verkoper wordt bevestigd door getuigenissen van klanten, Vereniging de Vastelastenbond en de Consumentenbond. Die laatste organisatie ziet het aantal klachten over colporteurs, onder wie die van Nuon, sinds het begin van vorig jaar toenemen.

'Valse handtekeningen'

Als het om Nuon gaat, wordt geklaagd over onder meer opdringerige verkoop, bedragen en kortingen die niet blijken te kloppen, valse handtekeningen onder contracten en het gebruik van persoonlijke gegevens aan de deur die niet door de klanten zijn verstrekt, aldus de Consumentenbond. Via het platform Klachtenkompas biedt de Consumentenbond de mogelijkheid een klacht in te dienen, waarna bij het bedrijf om een reactie wordt gevraagd.
Over Nuon-colporteurs kwamen daar in de eerste drie kwartalen van vorig jaar meer klachten binnen dan voorheen: 24. Dat lijkt het topje van de ijsberg. Op internet zijn volop klagers te vinden. ANP

Meer over:

misleiding, nuon
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor